"Educar i aprendre en un nou escenari"

La Confederació de Moviments de Renovació Pedagògica va iniciar el seu IV Congrés a Segòvia.

   El procés congressual s’ha concebut com un procés participatiu des del primer moment. Un exemple, han estat tots els documents que s’han aportat en aquesta primera cita, producte de la recopilació de més de cent cinquanta enquestes recollides a nivell estatal. Hem intentat que el mateix procés fos renovador i comptés amb la opinió dels mestres d’aula, des del primer dia.
   Durant els dies 21, 22 i 23 de febrer, més de cent persones (professorat de totes les etapes educatives, així com professorat i estudiants d'universitat) varem reflexionar i debatre al voltant de temes diversos, amb un denominador comú: trobar els desllorigadors per apropar la institució escolar als i les alumnes de la societat actual. Es va començar a debatre sobre la utilitat de l’escola avui i la necessitat de trencar els motlles que sovint ens encotillen, fins i tot en el món de la renovació pedagògica.
   Aquesta trobada que va reunir docents dels diferents pobles de l’estat, tindrà continuïtat els dies 21 , 22 i 23 de novembre a Lleida de forma presencial i a la qual us esperem a totes i tots els interessats. Durant aquest dies s’ha previst la possibilitat que, a través de debats i diferents actes, cada federació continuï treballant en la sensibilització dels mestres i les mestres per afrontar aquest gran repte que tenim entre mans: Donar sentit a l’educació que es fa als centres educatius i aconseguir que les famílies i els i les estudiants ho percebin.
   Pretenem doncs, en aquest congrés, impulsar un procés obert i participatiu, acostar-nos al pensament dels i les qui proposen una educació realment renovadora i respondre a la situació política, econòmica i social actual. Volem també donar suport al model d’Escola Pública – encara molt actual- i denunciar, de forma clara, l’agressió que en aquests moments està patint per part dels diferents governs.
Comissió lV Congrés

http://www.mrp.cat/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada