Algunes recomanacions per a la pràctica de la innovació
educativa
1. Contra la burocràcia. Passa dels requeriments
burocràtics i fes cas només de les
recomanacions i orientacions adequades al teu context i projecte d’escola.
Oblida la burocràcia buida de les autoritats i fes valdre l'autoritat
professional.
2. L’obediència ja no és una virtut. Fes com en Lorenzo Milani , el Mestre de Barbiana: sense
cap por davant dels poders institucionalitzats, però incorporant l'autoritat de la saviesa i l'experiència.
3. Amb sentit d'equip. L'educació és un
tasca col·lectiva. Sense l'equip la seva eficàcia és molt dubtosa.
4. Els mestres aprenem, l'escola aprèn. Disposa't a
aprendre, ets el primer aprenent i, mentre aprens, amb el teu exemple transmets
al teu alumnat la vivència de l'aprenentatge, que és el que importa.
5. Un projecte social. Treballa per definir un projecte al centre, a la teva
aula, al barri i a la ciutat. No pots educar en una urna impol·luta i aïllada,
i menys ara, embolcallats per la societat de la informació.
6. Creativitat. No pensis que fent sempre el mateix es poden modificar els resultats. La
innovació i la transformació són pràctiques disruptives.
7. Confiança i esperança en el teu alumnat. Creu amb fermesa en les seves possibilitats
i el seu creixement, així gaudiràs de la satisfacció de veure com aprenen al teu costat,
amb el teu suport, amb la teva guia.
8. Comparteix. Al Casal del Mestre sempre pots
trobar algú que compartirà els teus projectes, il·lusions, neguits, decepcions, indignacions...
9. Posa l'infant al centre. Pensa en la innovació en termes de servei: la innovació és una eina de transformació adreçada a millorar l'educació de l'infant. La innovació mai no és una finalitat en si mateixa.
ResponEliminaBona llista, companys!
Felicitats i bon curs.
Excel·lents consells pels temps que vivim: energia i fermesa, convicció.
ResponElimina